Wat mag u van ons verwachten?

Alle diensten

Verkopen van uw eigendom

Hoe begin je eraan?

Elk dossier begint met een gratis professionele waardebepaling met schattingsverslag.

We vragen al de nodige documenten op: de aankoopakte, basisakte, stedenbouwkundige inlichtingen, kadastrale legger, bodemattest, syndicusinformatie, akte van erfopvolging en mazouttankattesten. Ook vragen we op onze kosten het energieprestatiecertificaat (Epc) en de elektrische keuring (Ek) op. Goed begonnen is half gewonnen, want de koper wil vanaf het begin alle informatie krijgen. Het opmaken van goede publiciteitsteksten en het goed onderbouwen van het dossier is eveneens van groot belang. Wat zijn de pluspunten en de minpunten? De koper correct inlichten over een eventuele problematiek is eerlijk en zo verkoop je vandaag beter dan door verstoppertje te spelen. Vertrouwen en betrouwbaarheid is cruciaal in dit stadium.

De verkoopovereenkomst stellen we samen op, waarbij we duidelijk de commissie en de termijn afspreken in functie van wat er écht moet gedaan worden om een verkoop te realiseren.
Let op: Het kan dat er nog verdoken kosten boven water komen zoals een hypothecaire inschrijving, stedenbouwkundige inlichtingen, kadaster, ovam, aanschrijven syndicus, wederbeleggingsvergoedingen van de bank, een openstaande schuld van de overheid.

Sterke troef

Het is niet de eerste keer dat een makelaar meer belang hecht aan zijn opdracht dan aan de uitvoering ervan.
De opvolging is één van onze sterke troeven en daar staan we garant voor.
We geven jullie tweewekelijks telefonisch een korte update en komen maandelijks bij u langs voor een stand van zaken.
Hier bespreken we samen de acties en de reacties van kandidaten alsook de marketingacties.

Opvolging

Dit betekent dat we na het tekenen van de compromis koper en verkoper maandelijks contacteren om er zeker van te zijn dat alles goed verloopt. Is het kredietaanbod reeds getekend? Wie neemt de meterstanden op? Komt er nog een schatter langs?
Kortom, onze service eindigt pas bij het ondertekenen van de akte.

Mevrouw Vangheel en meneer Peeters getuigen.

Vanwege onze ouderdom moesten we verhuizen naar een serviceflat. Serieus tegen onze goesting maar er zat niets anders op. We kenden Walter van lang geleden en zochten hem terug op. Onze vraag was simpel: "verkoop ons appartement en regel alles, want dit is niet meer aan ons besteed". Liesbet en Walter deden hun uiterste best en maakten zelfs een filmpje van ons appartement voor Facebook.
Na 2 maanden kwam er een aanvaardbaar bod en ons appartement was verkocht. Een dubbel gevoel, want we woonden daar zo graag... anderzijds zijn we blij dat de nieuwe eigenaar een zeer sympathieke man is.
Bedankt.

Ik hoor niks van mijn huidige makelaar!

Mijn vriendin is van Limburg en ik wilde haar graag naar daar volgen, dus besloot ik mijn appartement te verkopen.
Via kennissen kwam ik bij een makelaar terecht, maar na 6 maanden kwam er nog steeds geen schot in de zaak en eindigde de overeenkomst.
Iemand zei me dat ik bij Livitas moest zijn omdat het een makelaar is van deze regio, dus contacteerde ik hen.
Walter maakte een schatting die niet veel verschilde van de vorige vraagprijs. Waarom zou het deze keer dan wel lukken? In plaats van wat zelfgenomen foto's op internet te zetten liet Livitas dit over aan professionals, ontwierpen ze een flyer en zorgden ze dat mijn appartement in "The Gazette" kwam. Binnen de 2 weken was mij appartement verkocht. 
Goed gedaan, jongens.

Contacteer ons